آنقدر کادر مثبت درست کردن از شرایط خاص، خود می تواند نوعی ضد تبلیغ شود
دکتر مسعود الماسی رییس دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید مدرس سنندج در ادامه نشست تخصصی نقش دانشگاهیان در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خطاب به حضارین در جلسه گفت: ما اگر تعریف شهید و شهادت را مثل دوران جنگ به درون اجتماع نبریم همین مشکلی پیش می آید که جناب حسینی فرمودند که حتی اگر آن را نیز هول دهیم به نتیجه نمیرسیم.
وی افزود: باور من بر این است که باید بدنه اجتماعی را بصورت خود جوش ولو اندک اندک به مفهوم فرهنگ شهید و شهادت نزدیک نماییم که موجب شود اجتماع خود به سمت آن حرکت کند.
وی تصریح کرد: باید مردم را تحریک کنیم که در این حوزه فعالیت کنند تا فرهنگ ایثار در جامعه ترویج یابد البته با کمتر تکرار کردن کلماتی که مقدس هستند اما ممکن است با تکرار بیش از حدشان ما تقدس را از آنها بگیریم پس باید خیلی مواظب بود و با احتیاط حرکت کرد .
رییس دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید مدرس سنندج ادامه داد: باور درونیم بر این است برگزاری کنگره و فهم درست مردم ایران در کل کشور از اینکه مردم کردستان 5400 شهید تقدیم انقلاب کرده اند خیلی می تواند کمک کند به وحدت و انسجام ملی کشورما اما متاسفانه هنوز در بعضی از استان ها اطلاعی ندارند که پیشمرگان مسلمان کرد در جریان تثبیت امنیت در کردستان چقدر ایثار کردند.
دکتر الماسی گفت: در زمان جنگ آدم هایی بودند که شاید در اجتماع خیلی محبوبیت نداشتند اما می رفتند و در جنگ شهید می شدند که نمونه بارز آن را به زیرکی آقای ده نمکی در فیلم اخراجی ها تهیه کردند آنقدر کادر مثبت درست کردن از شرایط خاص خود میتواند نوعی ضد تبلیغ شود, اگر ما صرفا آدم های شسته رفته و روتین بدون کوچکترین خطایی را معرفی کنیم که در جنگ حضور پیدا کرده اند و شهید شده اند این ضد تبلیغ میشود برای شهید و شهادت.
وی در پایان تاکید کرد: از مسئولین برگزاری کنگره استدعا دارم روی طرح سوالتی که اجتماع را به سمت فکر کردن و ایثار و فداکاری و گذشت و ازخودگذشتگی می برد تلاش کنیم اگر بتوانیم فرهنگ شهید و شهادت را به ایثار و فداکاری امروز ربط دهیم می توانیم موفق شویم.