پردیس شهید مدرس سنندج

شیوه نامه وظایف اساتید محترم درامتحانات پایان نیمسال

1- امتحانات پایان نیمسال راس ساعت و روز اعلام شده انجام خواهد شد و غیر قابل تغییر است

تبصره 1: برگزاری امتحان مجدد به هیچ وجه امکان پذیر نمی باشد

تبصره 2: گروه آموزشی موظف است برنامه حضور اساتید را قبل از شروع امتحانات به واحد آموزش دانشکده اعلام نماید

2- حضور مدرس درس در جلسه برگزاری امتحان الزامی است

تبصره 1:در صورتیکه مدرس نتواند در جلسه امتحان حاضر شود، موظف است موضوع غیبت خود را به مدیرگروه اطلاع دهد و با هماهنگی مدیر گروه نسبت به معرفی مدرس دیگر بجای خود اقدام نماید

3-استاد درس موظف است اوراق امتحانی خود را پیش از دریافت کردن، دقیقاً شمارش نموده و پس از حصول اطمینان از تطابق تعداد آن با تعداد دانشجویان حاضر در جلسه، فرم تاییدیه تحویل اوراق امتحانی را امضاء نماید

پس از ازتحویل اوراق امتحانی مسئولیت درستی تعداد آن بعهده استاد درس خواهد بود

4-درصورت مشاهده هرگونه تخلف یا تقلب در جلسه امتحان، مدرس درس لازم است صورتجلسه گزارش تخلف انضباطی درجلسه امتحان را تکمیل و ضمن درج توضیح آنرا امضاء نماید

5- مدرس هر درس موظف است نمره درس را ظرف مدت 10 روز از تاریخ برگزاری امتحان پایان نیمسال آن درس درسامانه آموزشی ثبت و سپس وضعیت قفل استاد را در سامانه اعمال نماید

تبصره 1: دانشجویی که به نمره ثبت شده درس تقاضای تجدید نظر داشته باشد، می تواند ظرف مدت 3  روز (72 ساعت) از تاریخ ثبت نمره آن درس از طریق سامانه آموزشی درخواست خود را بمنظور بررسی استاد درس ثبت نماید

تبصره 2: استاد درس لازم است تا در ثبت نمرات دقت کافی را مبذول فرمایند مسئولیت اشتباه در ثبت نمرات به  عهده استاد درس خواهد بود.

تبصره 3: مهلت ثبت و قفل نمرات امتحانات پایان نیمسال اول در هر سال تحصیلی توسط شورای آموزشی دانشگاه تعیین و ابلاغ می گردد

تبصره 4: نمره هر درس توسط مدرس آن درس در سامانه آموزشی ثبت می گردد. تاکید می شود از در اختیار گذاشتن شناسه کاربری و گذرواژه به شخص دیگر جدا خود داری شود عدم توجه و رعایت این نکته ممکن است نتایج نامطلوب را درخصوص امنیت نمرات بدنبال داشته باشد که مسئولیت آن بعهده مدرس آن درس خواهد بود

تبصره 1:لازم است استاد درس حداکثر یک هفته قبل از شروع امتحانات، نسبت به کنترل مجدد گذرواژه و شناسه کاربری خود که در ابتدای نیمسال دریافت نموده است اقدام نماید. برای اخذ شناسه کاربری و گذرواژه، استاد درس درخواست خود را طی نامه به معاون آموزشی ارائه و پس از انجام مراحل صدور پاسخ را از آن معاونت دریافت می نماید.

7-نمره ثبت شده پس از انجام قفل آموزش کل غیر قابل تغییر است

تبصره 1: مرجح است حصول اطمینان از نمره ثبت شده به گونه ای باشد که انجام قفل استاد، مرحله نهایی قفل درس در نظر گرفته شود

8-نمره دانشجو در هریک از دروس براساس حضور دانشجو در امتحان پایان نیمسال منظور خواهدگردید

تبصره 1: در صورت غیبت دانشجو در جلسه امتحان در سامانه آموزش وضعیت غیبت برای آن دانشجو ثبت گردد .درج وضعیت غیبت معادل نمره صفر می باشد

9-پرداخت حق التدریس اساتید منوط به ثبت و قفل نمرات در سامانه آموزشی در موعد مقرر می باشد

تبصره 1: درصورت عدم ثبت نمرات در مهلت مقرر و بدون عذر موجه، ضمن طرح موضوع در شورای آموزشی دانشگاه، رای آن شورا برای استاد  درس صدور اخطار و درج در پروندهو ارسال گزارش مربوطه به کمیته ترفیعات خواهد بود

10-برای دانشجویی که مرتکب تقلب و یا تخلف امتحانی شده است تا پیش از اعلام رای کمیته انضباطی نمره 25% ثبت گردد

لازم به ذکر است نمره مذکور صرفاً نمادی برای مشخص شدن تقلب امتحانی است

11- مدرس درس لازم است برگه های امتحانی دانشجویان  بعد از وارد کردن نمرات هرچه سریعتر با پرینت نمرات به واحد آموزش تحویل دهد.